En skumCooper

Började med att rida ett par meter innanför spåret för han vinglade på som tusan i skritten. Flyttade honom lite och gjorde mest basicjobb med volter, tempoväxlingar osv. Efter uppvärmningen satt jag mig ner och då spände han ryggen jättemycket så det gick inte att sitta ner. Red lätt en stund och då slappnade han av och jag kunde sätta mig ner igen. 

Blev mest galopparbete för att mjuka upp honom. Försökte oss på öppnor vilket inte ser så vackert ut men han blir mjuk. Även skänkelvikningar, förvänd galopp och enkla byten. Han fick en väldigt fin samlad galopp och kämpade på bra för att vilat från denna typ av arbete över en månad.


Kommentarer
Vanessa andersson

Brr så kallt det såg ut!!

Svar: Ja tur det varit lite varmare under några dagar nu :D
My Nordqvist

Tid: 22:23:46
Datum: 2016-01-17
Hemsida: http://vanessaandersson.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: