Hoppträning

Såhär såg våra hinder ut som vi skulle ta oss över. Hoppade olika banor med lite brytna linjer och verkligen fokusera på att ha honom rak. Från början när det var lågt gick det rätt så bra. Det blev lite av och på ibland och rätt som det var drog han iväg innan hindrena eller så dog han av. På de längre galoppsträckorna så slutade jag rida och han blev lite för lång i kroppen och då fick vi ingen jämn rytm. När jag red och jobbade honom hela tiden blev det bättre och han hade mer fokus på uppgiften och framförallt mig. 
 
Första gången vi höjde upp lite högre så blev det verkligen av och på hela tiden. Jag stressade innan hindrena och vi fick inga bra avsprångspunkter utan kom ganska nära eller stort. Känslan var ungefär som när vi hoppar LC på tävling. Väldigt nyttigt att jag kom till den punkten för det blev så tydligt. Gången efter blev det mycket bättre för vi hade en jämn rytm och jag väntade in både Cooper och hindrena vilket gjode att vi fick väldigt bra lägen. 
 
Därefter flöt allt på utan större problem. Han hoppade som en gud på oxern och sög verkligen tag i den. Så roligt!!! Det svåraste var kombinationen med två galoppsprång mellan för vi kom tight på B-hindret hela tiden. Spelade ingen roll hur mycket än Carro längde. Han tog inte riktigt min förhållning heller utan rusade mest iväg. Tog i honom ordentligt en gång och då stannade han vilket var rätt för då lyssnade han iallafall på mig. Sedan på det igen och då blev det bättre. 
 
Han hoppade dunderfint och var verkligen duktig. Gjorde rätt när jag gjorde rätt! Som det ska vara!
Nikon d3100 + Tamron AF SP 70-300mm f/4-5,6Di VC USD
Fotograf: bolinsaga @ instagram

Kommentarer
MALIN

Vilka fina bilder! Kul att allting gick så bra :) Kram

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 11:37:59
Datum: 2016-07-22
Hemsida: http://malinkirstine.se
T e r e s e F l i n t h

Åh vad roligt! Önska jag vågade rida.. ;)

sv: Hihi tack finaste du! :)
Kram

Svar: Verkligen :D Det är så underbart :D
My Nordqvist

Tid: 14:01:31
Datum: 2016-07-22
Hemsida: http://tereseflinth.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: