Rakriktning

Jag och Cooper är inne i en period som mest handlar om rakriktning just nu. Han har varit lite väl svajig och tagit ojämt stöd på bettet osv. Back to basic igen! När Carro red honom så satt hon upp ett sockerbitshinder på ena kortsidan och jobbade med att han skulle vara rak hela tiden, både innan, över och efter. Det gav jag mig på i måndags. Åt vänster var det ganska enkelt men åt höger vinglade han gärna åt vänster i språnget och åt höger efteråt. Kändes så tydligt då vi kom snett för då blev inte språnget lika bra, medans om han var rak hela tiden kom vi bra in och fick ett bra språng. 
 
Jag jobbade i olika fyrkanter i galoppen för att inte bara hoppa över hindret utan red runt lite över hela ridhuset. I varje hörn tänkte jag framdelsvändning där han skulle vara rak hela tiden.
 
Mot slutet blev han väldigt vändbar och jag kunde ta hindret från kvartslinjen så det blev i princip framdelsvändning, ett galoppsprång, hoppa, ett galoppsprång, framdelsvändning. Superduktig var han då! 
 
Fortsatte på samma spår igår när vi var i ridhuset fast då bara skritt och trav. Jag tycker att vi börjar hitta tillbaka så det är bara att fortsätta! 
 

Kommentarer
LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior

Så fin bild! :)

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 18:05:45
Datum: 2016-07-20
Hemsida: http://babustyle.forme.se
Johanna Utterberg

Härligt att övning ger färdighet! :)

Svar: Verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 19:50:59
Datum: 2016-07-20
Hemsida: http://johannautterberg.blogg.se
Caroline

Fin bild!

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 00:51:36
Datum: 2016-07-21
Hemsida: http://carolines.for.me/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: