Då var det måndag igen

Då var man tillbaka till skolan igen! Den vanligtvis otroligt långa måndagen (en heeeel timme) blev bara 20 minuter. Vi fick jobba med gymnasiearbetet på svenskalektionen då vi bara läser en bok på svenskan, men vi är klar med vårat gymnasiearbete så då gick vi hem istället. Och läste såklart ;) 
 
Åkte till gymmet och körde ett ryggpass därefter vidare till Cooper. Han kändes inte helt 100 för han hade svårt att länga ut ryggen och halsen. Min övning som jag hade planerat för dagen var därför perfekt. Hade tagit fram en bom och tänkte rulla på den i galopp och göra byten över. Antog att han hade någon låsning i ryggen så jag stod upp och försökte göra det så trevligt som möjligt för honom att runda ryggen. Galopperade på bra länge och när jag väl skrittade igen var han jättepigg och tog stoooora steg, vilket inte händer ofta i ridhuset. Tror han hade någon form av låsning i ryggen som han kanske haft någon dag med tanke på hur glad han blev när det släppte. 
 
Fortsatte likadant resten av passet, lång och låg. Med undantag när han blev så till sig och drog iväg innan bommen då jag fick sätta tillbaka honom en hel del. Hur kul som helst att ta ett litet skutt över en bom tydligen!
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: