Galoppträning

Som jag berättat tidigare skulle Cooper få gå lite lättare denna vecka eftersom han ändå ska vila tre dagar. Dock blev det ganska hårt i onsdags för att jag tänkte att vi skulle galoppera på min favoritväg, men den hade inte blivit skottad sen senaste snön. Vilket innebar ca 1-2dm blötsnö. I ca 3 kilometer fick han galoppera där med några avbrott för backar och sådant. Verkligen bra intervallträning där! Märktes väldigt tydligt att han tycker det var jobbigt för när jag tröck på honom bytte han till högergalopp som han är starakare i. Hårdträning i vänstergalopp hädan efter.

 

I torsdags fick han gå betydligt lugnare. Skrittade ut men tog en kort trav också. Red på novabettet och han fick mest tuffa på för att sträcka ut litegrann men mest röra på sig efter passet dagen innan. 

 

Eftersom jag är i vemdalen nu får han stå över helgen. Sedan kör vi igång igen!

 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: