Update a la Cooper

I torsdags var jag nere och longerade Cooper i veterinärenas lilla longeringshall eller vad man ska kalla det för. Har turen att vi har veterinärerna granne med oss och att vi får utnyttja longeringshallen istället för att gå till ridhuset. Jag skulle bara longera honom en snabbis för att se hur han rörde sig när han fick springa fritt. Precis då kom Per (veterinär) gåendes och jag frågade om han kunde kika en snabbis. Han såg inget direkt fel på Cooper utan tyckte att jag skulle rida som vanligt och skulle det kännas konstigt igen så får vi gå vidare med böjprov och sådant.
 
I fredags red vi ut på en tur och då kändes han helt normal igen. Var även mjuk och fin i munnen. Dagen efter gick vi till ridhuset och kände inte något fel på honom då heller. Det jag kände av i vänster framben/bogen
kanske bara var en sträckning eller något sådant. Har masserat flera dagar så kanske släppt efter det + vila.
 
Känns bra att han ändå fick veterinärögon på sig även fast det bara var en snabbis när han longerades. Det är ändå huvudsaken att han såg ut att röra sig bra då.
 
Lillhjärtat ska må bra <3

Kommentarer
Josefine ♔

Så skönt att det verkade okej med hästen ändå :) Superhärlig bild!!

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 20:02:22
Datum: 2016-03-29
Hemsida: http://jlandgrens.se
Amanda Jona [SPONTAN]

Åh vilken härlig bild!

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 09:05:15
Datum: 2016-03-30
Hemsida: http://spontan.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: