Tävling Kungsnäs 5 maj

Idag kan jag inte vara mer nöjd över världens bästa Cooper! Två felfria rundor, våran första runda vi ens kom runt LCn utan uteslutning på lokal tävling, och framförallt en riktigt bra runda i LCn också! 
 
LD - 0 fel
Red fram ganska länge men skrittade mest innan det började närma sig vår tur. Han var lite småspänd från början men efter vi skrittat bra länge så var han coollugn. Hoppade fram som vanligt och det var inga konstigheter alls. 
 
På banan kände jag att han var bajsnödig (och han var dålig i magen tidigare under morgonen) så då fick jag lite småpanik att han var tvungen att bajsa för annars skulle han nog inte vilja hoppa. Medans den andra hoppade tröck jag på honom och då kunde han bajsa haha! Så toalettbesöken var klar innan det var dags för oss. Red på bra ordentligt framåt och han fick hoppa av ganska stort på flera hinder, för han skulle över! Det gick som tur var bra och vi blev felfri!
 
 
LC - 0 fel
Hade samma upplägg på framhoppningen. Han var lite tröttare så när han fick börja springa tog jag några skutt på lilla och räcket innan vi gick bort till banan. Vi blev lite stillastående innan det var vår tur så tog lite galopp på banan medans den innan oss hoppade. Därefter var det bara att styra på hinder nummer 1. Red inte på lika hårt eftersom jag måste vara mer noggrann med hur jag placerar honom på hindrena när det blir högre. Vi kom rätt på alla hinder och han hoppade klockrent! Var nog ganska maxat också vilket det verkligen inte var på tävlingen i söndags. Men bara bra att jag faktiskt la honom bra på hindrena och inte fegade ur. Världens bästa!
 
Nästa tävling kör vi avdelning A! 

Kommentarer
Josäfin Andersson

ÅHH VAD KUL!!!! GRATTIS

Svar: TAAAAAACK!!!!! :DDDD
My Nordqvist

Tid: 16:39:37
Datum: 2016-05-05
Hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/
Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Åh så roligt :)

Svar: Verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 18:05:12
Datum: 2016-05-05
Hemsida: http://www.saramadeleine.se
Tilda Barkselius

Skönt att det gick så bra trotts oroligheter :)

Svar: Verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 20:15:07
Datum: 2016-05-05
Hemsida: http://fluring.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: