Ett steg fram två steg tillbaka

Förhoppningarna med baucherbettet har åkt all världens väg och nu ger jag upp för stunden. Förstår mig verkligen inte på min häst. Samma visa som x antal andra bett, fungerar en dag sedan är det kört. Igår var han stum och ville ingenting. En gång la han även tungan över och fick smått panik så han körde upp nacken som en gran prix häst på långa tyglar och direkt jag rörde tyglarna höll han på att dö. Tränsade om och då var vi tillbaka till stumheten. Grejen är den att han inte är stark och behöver ett skarpare bett, eftersom han går klockrent på nova som är bland de snällaste som finns. Tror det har något med att nova är så mjukt och alla andra bett är hårda.
 
Planen nu är att rida på nova ett par veckor till tills tävlingarna är över. Dressyr KM nästa helg får vi lösa på något vis. Efter nästa helg är han klar för i år och då ska kiropraktorn få kika på honom igen sedan sist plus att han ska få gå till tandläkaren. Förhoppningsvis kan jag få lite tips från de, och ifall det är något i hans mun som ställer till det. Problem är till för att lösas och jag vill mitt lilla hjärta det bästa <3 
 
Annars då. Ska försöka ta tag i livet igen och köpa ett nytt gymkort. Mitt tog slut för några veckor sedan i samma veva som tentorna och hela faderullan så har inte blivit att jag tagit tag i det. Blir skönt att komma igång igen. 
 

Kommentarer
Theresia

Åh, vet precis hur det är.. Har också en ponny som de känns sådär med fast 1 steg fram och 5 tillbaka. Men vi kämpar på och jag hoppas att allt slit någon gång ger resultat, vilket man tycker att de borde ju.. Hoppas att de löser sig för er 💕

Svar: Ja det är så jobbigt! Kämpa på! Tack :)
My Nordqvist

Tid: 14:46:21
Datum: 2016-11-08
Amanda

Åh vad jobbigt.. min syster har också haft problem med betten på sin häst :/

Svar: Det är så svårt :(
My Nordqvist

Tid: 20:59:14
Datum: 2016-11-08
Hemsida: http://amandalarsson.nu

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: