Dressyrtävling Timrå 23 oktober

Nikon d3100 + AF-S Micro Nikkor 60mm f/2,8G ED
Fotograf: Mamma
 
Min fina lilla ponny och jag slog till med 65,536% idag på tävlingen. Vårt rekord i LB:1 och det känns bra! Fick två större missar som kostade oss ganska mycket poäng och sedan några mindre, men men.
 
Allt började mest i kaos. Hade bettet som jag pratat om mycket och han bara gapade och sprang. Jippe var roligt!! (var nog antagligen det igår också). Hade tagit med andra bett då jag hade detta på känn så jag hoppade av och bytte till ett tredelat sötmalm som jag aldrig provat. Kunde väl inte bli värre än vad det var ändå. 
 
Han blev lugnare i munnen på en gång men han var fortfarande inte helt tillfredställd i galoppen. Gjorde mycket fattningar och försökte få honom att suga lite på bettet. Efter ett tag blev han fin och det kändes helt okej under de förutsättningarna. 
 
Inne på banan var han också fin. Första kostsamma missen var inridningen där vi fick en 4a. Han vinglade lite och i halten tog han ett steg bakåt. Därefter flöt allt på helt okej tills första galoppfattningen då han gjorde en hyfsad fattning men körde upp huvudet en snabbis efteråt. Andra galoppfattningen var klockren och vi fick 7or på hela vänstergaloppen. Duktig kille! Som kommentar fick jag att han gick i ett litet hastigt tempo stundvis men det ser jag bara som positivt. Annars får vi alltid  "går lite långsamt", "tappar drivet", "får inte med sig bakdelen" osv. Att det går hastigt är väl hans minsta problem haha!
 
Jag är helt enkelt nöjd över vår prestation för vi gjorde så gott vi kunde med nytt bett och hela faderullan. Nu ska jag testa rida på deti dressyren och se vad för reaktioner jag får. Känns som det kan fungera iallfall! Hem och tagga inför KM om en månad!

Kommentarer
Beatrice

Super kul att du är nöjd!

Svar: Ja verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 18:04:49
Datum: 2016-10-23
Hemsida: http://devote.se/beatriicea
Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Men så kul :D. Grattis :D

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 19:32:10
Datum: 2016-10-23
Hemsida: http://www.saramadeleine.se
Tilda Barkselius

Men så kul :)

Svar: Verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 21:23:49
Datum: 2016-10-23
Hemsida: http://tilda.vione.co
Josefine

Nämen va?! Gud vad roligt! Stort grattis till rekordet!! :D

Svar: Tack så jättemycket :D
My Nordqvist

Tid: 23:02:47
Datum: 2016-10-23
Hemsida: http://jlandgrens.se
Jeanette

Härligt att du är nöjd :)

Svar: Ja verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 11:36:11
Datum: 2016-10-24
Hemsida: http://nouw.com/jeanettek

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: