Teddy och Frida <3

Hej :)

Tänkte skriva lite om teddy och frida.

Jag kommer så väl ihåg första sommaren med teddy och frida. Jag kämpade med att äns försöka få ut dom i uteburen. Dom sprattlade sig alltid loss. Jag fick springa runt 30 min bara för att fånga dom.
På vintern när jag satt och kollade på olika vinter lekar man kunde göra man kaniner.
Då jag byggde en laborynt i snön som de skulle gå men bara hoppade ur.

När jag tyckte de va jobbigt att vara ute med båda samtidigt för båda sprang åt olika håll.

Kommer ihåg att jag bärde båda samtigt i famnen och jag va glad för att dom inte hoppade ner.

När teddy tröck in sig mot frida.
När hon blev rädd eller nått.

När jag kom till buren fredag den 7 november 2008. Frida låg på sidan helt medvetslös.
Teddy va där och puffade lite på henne. Hon undrade vad de va för fel när vi tog iväg Frida till veterinären och teddy lämnades själv i buren. Hon som aldrig varit själv.

Teddy kände sig ensam några månader, men sedan slutade hon tänka på de och va som vanligt igen.

Och nu när jag är ute med henne. Oftast kan jag säga stanna och hon stannar. Lyssnar hela tiden på mig :')

Hon kom lös två gånger idag, ena för att jag försökte få ut henne ur busken och då drog jag av henne halsbandet. Men hon sprang bara till ute buren och stannade där. Jag sa stanna och då stannade hon kvar.
Andra gången av att jag lyfte henne på bron men hon ville inte stanna där så hon hoppa iväg. Då sa jag stanna och då stanade hon :')


Älskar er Teddy och Frida :') <33



Älskar denhär bilden, <3

/ my


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: