Jävla buss

Tjena

Kan ju börja berätta om min överdrivet långa morgon..

Somvanligt går jag och kim ut och väntar på bussen. Vi väntar i 10 minuter och då börjar man bli lite förbannad, då det var ungefär -20, vi väntar i 20 minuter, jag hade lust att skjuta någon, vi väntar i 30 minuter, och 40 minuter, då kommer det en bussjävel. Men den skulle inte direkt till skolan. Bussgubben frågade om vi skulle med skolbussen, och han sa att det hade blivit något fel med databasen så det skulle troligtvis inte komma någon buss. Han sa att han kunde skjutsa oss till tallnäs, och då trodde vi att det var busshållsplatsen 5 min från skolan. Men nej, från busshållsplatsen vi fick hoppa av på tar det lika lång tid att gå till skolan från som det gör ifrån hemma hos oss. Vi blev bara skjutsad i sidled <.< Kim ringde och då visade det sig att hans kompis som har körkort var på skolan, och kim trodde han var hemma. Så han kom och hämtade oss så vi fick skjuts till skolan. Kim var något förbannad och pratade om indier hela tiden XD

Kom 30 min försent, men de kollade på film så de gjorde inte så mycket och rebbe hade sagt till jane att bussen inte kom. Filmen var "trolltyg i tomteskogen". Den har jag sätt sisådär 20 gånger, har den på datorn (y)

9 fick vi fika, och halv 10 skulle vi kolla på 9:ornas lucia grejj.
På kemin skulle vi bara skriva något och sedan fick vi gå. Vi fick spela spel på matten och på spanskan översatt vi en text fast hon skrev på tavlan och vi fick gå 15 min tidigare och svenskan/engelskan var inställd så det blev en ganska skön slappdag :D

När vi gick hem fick vi reda på att vi har gått vidare till DM i innebandy för 9:erna ville inte. Vi kommer säkert få spö XD Kul att våran idrottslärare kanske kommer följa med oss. Vi som blev glad att vi skulle missa idrotten. Jätte kul. Jag kommer dö om han följer med.

Hejdå ^^



De är kallt ute

/ my





Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: