Sea world

Igår var vi på sea world. Det var grymt :D För att inte det ska bli en mil lång text så skriver jag inte så noga...

När vi kom dit kollade vi på rockorna och vi matade de lite. Eller jag matade inte men kollade på. Sedan gick vi tilll delfinerna. Där var det några som matade dom, vi stod på sidan och kollade på dom. När vi stod där så såg jag att en delfin kom under vattnet, och såklart hoppade den upp precis framför mig och ni tror inte det skvette!?! Min tröja blev dyngsur och kameran lika så, eller den blev ganska blöt, mammas tröja fick vara handduk och kameran klarade sig galant :)

Efter de gick vi och kollade på delfinshowen. Det var samma som förra året, de var lite tråkigt men den är bra ändå! Fick också några bilder på gamen. Haha sekvenstagning ;)

Kraken åktes efter de, den var så in i bomben kul :D 7 loops eller vad det är ;) Haha grymt kul kan jag bara säga!
Manta åktes också, då ligger man på mage med huvudet först, grymt kul :)

Kollade också på en utter och sjölejon show. Den var lite småkul :)

Halv 8 kollade vi på den nya shamu (späckhuggare) showen. One ocean. Den var grymt bra säger jag bara! Precis när showen slutade alltså när vi skulle gå vidare så blev mitt minneskort fullt. Har 4g och hade tagit 1016 bilder. 1013 på seaworld ;)

När jag skulle duscha på kvällen så såg jag på mina axlar att jag har röda blåmärken. Det är nog från manta eftersom man trycks neråt, tyckte själv att det gjorde lite ont då.. Det är minsann inte snyggt!

Kan lägga in lite bilder. Tar bara några stycken eftersom det var 1016 bilder att kika igenom :)




Mata rockor 


Dom man fick mata


Dom man fick mata under vattnet


Nån fisk                                                 Sjökor


Delfinshow arenan







Den lilla gamen







Sen slutade allt


Man blev faktiskt inte så blöt. Men galet kul var den :) När man hade åkt i "stupet" så fortsatte den och då blev det svart och som en bergodalbana :D


pingvinisar


Kraken   vi sitter i den tredje vagnen. Jag ar den andra personen fran hoger.








manta











Monstret


Dom skvette inte alls, haha halva arenan är skvettzon :P


Söta ^^




Dendär vita fågeln som står på trappan förföljde oss :O
Först smög den runt på scenen innan delfin showen. Sedan smög den runt på scenen på utter och sjölejon showen och innan shamu showen gick den runt på scenen. Haha x)

Pappa filmade alla tre shower (inte jag som sa att han skulle de, inte alls) så då har jag något att titta på om jag får tråkigt :)


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: