Min dag på birsta i två versioner!

Haha nu tänker jag skriva i två olika versioner om igår ;)

 

Kort version:

Vi gick runt på birsta och kollade på saker och köpte lite saker också. Åt mat. När vi var klar med allt gick vi runt på arken, mediamarkt, elgiganten, mio osv.. Jag hade ont i benen så såfort jag fick chansen så satt jag mig ner. Satt mig vid alla tv:(sar ;)) och kollade på tv fanns typ bara 100st.. 

 

Sedan gick vi till ikea för mamma och pappa hade kommit. Sedan åkte vi till hööks och provade ridstövlar och racesafe väst. Ridstövlarna var sönder i dragkedjan så vi fick beställa dom.

Sedan drog vi på granngården och köpte teddymat.

 

Låång version: (alla detaljer)

Den korta bussresan: Jag skulle ta bussen in till timrå. Valde den som skulle gå ca 10.13 utanför mig för jag orkade inte gå till sörberge norra. Dock så skulle jag få vänta inne i timrå 1 timme innan bussen till birsta skulle gå. Bussen kom ca.10.25 och då hade jag väntat i typ 30 min (Y) Åkte buss med gamla tanter och gubbar :D

Satt och väntade på josefin och dog lite i solen, gick till ica och köpte en dricka, gick upp och satt mig igen och dog lite till. Kvart över 11 ungefär så kom josefin, då gick vi upp till motorvägen där bussen skulle komma. Först kom det en buss. Men den skulle inte gå till birsta, sedan kom det en till buss som det stod (ej i trafik) på, kom en till likadan sån. Sedan kom det en resebuss. Sedan kom det en cerisresor buss och den skulle gå till birsta. Haha...

 

Väl inne på birsta: När vi väl kom in till birsta (efter att vi typ fått hjärtattack för att det såg ut som om bussgubben inte tänkte svänga in på birsta bara för att det knappt fanns nån stop knapp) så gick vi på massa affärer. Det orkar jag faktiskt inte skriva.. På six så var det tre gamla tanter varav en av dom skrattade ihjäl sig + att hon stod och dansade. De stod och provade hattar och mössor och tyckte det var skitroligt....

 

Köpte nagellack på kicks. Som ni kunde se i förra inlägget. Köpte också en tröja på HM.

 

När vi åt mat så försvann 97kr. Jävla dyrt det ska vara!

 

Vandringen i birsta: När vi var klar inne på birsta city så gick vi upp till arken. Pratade med putte (en fågel som var där senast jag var där också och de va 2 år sedan) kollade på alla andra stackars djur som var där, fåglisarna och alla gnagare, kikade också på en sånhär trevlig spindel som låg och sov..

När jag gick där så börjar man ju nästan grina. Stackars djur, vilket liv.. Nej man ska inte köpa djur på djuraffärer :(

 

Sedan gick vi in på mio, där hittade vi några riktigt härliga soffor. Dock så kostade den jag ville ha 16.300kr :(

 

Gick upp till mediamarkt, där kollade jag en snabbis på objektiv, fanns inget som jag ville ha. Gick bort till musiken och där på topplistan hittade jag tAKiDAs skriva på 1an på topplistan. Har faktiskt bildbevis :D :D Kollade också på DS spel för josefin ska köpa ett sånt. Hittade flåklypan eller vad det heter. Skulle seriöst kunna köpa ett DS bara för att spela det, fast det känns lite onödigt :(

 

Vidare mot elgiganten så värkte mina fötter sönder.. Satt mig ner och kollade på tv på allehopa som fanns. Fanns en hel vägg full + golvet.. Kunde inte välja vilken jag ville se på heller :(

 

Kikade även på objektiv här, hittade ett 18-200. Blev lite småarg/ledsen när det var för sony, canon osv..

 

Sedan gick vi till toysrus. Där dog mina fötter mer än någonsin. Vi var där i typ 30 min hehe :D Kollade på alla fina saker :) :)

 

Vidare till team sportia. Där ville inte josefin vara nå länge för hon såg sin ena lärare där haha ;)

 

Då ringde mamma och pappa och sa att de va på ikea (äntligen!). Vi gick dit, sedan sprang vi runt (gick) och letade sånna hära trekantiga saker som det är en skärm på som man kan måla på. Två var sönder och en tredje som vi hittade var halvt sönder..

 

Hööks: Tog på mig ett par ridbyxor och sedan provade jag stövlarna, se satt typ perfekt dock skulle jag vilja ha de typ 1-2 centimeter högre, men om jag tar högt skaft så går de över knäna xD

Dragkedjan var typ sönder på vänster stövlen. Men hon beställde ett par :) Provade också en racesafe väst. Den satt också perfekt sa en tjej. Fick ju sitta på en sånhär röd grej med sadel på. Haha sadeln var jätte skön ville köpa den haha!

 

Sedan blev de granngården och köpa Teddymat.


Inte för att jag tror nån orkade läsa allt men men ;)

 

Hohoho :D

<3 <3 <3 <3

 

 


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: