Vemdalen + Nyår

Nu är jag hemma, eller jag kom hem vid 8. Hoppas alla har haft ett bra nyår för de har jag haft! :D

I torsdags red jag exxet, bytte med emma, orkade inte rida frasse, han är inte rolig att rida men de tycker hon. Exxet var faktiskt rolig, men han var lite seg.

Vi beställde mat, fast de tog 500 år. Vi kom fram till husvagnen halv 10. Jag var inne i storstugan med kim alex och daniel, fast blev inte där så jätte länge. Gick och la mig vid 11 eller 12 kanske. Vaknade tidigt av att jag var jätte svettig. Då jag sov bredvid kim och han är van att sova med marianne så låg han typ pressad mot mig XD Jag låg intryckt i ett element + han var ju inte heller så kall. Hahah.

På dagen åkte vi slalom, första åket för iår, eller det blev sista också :P Kände mig inte riktigt stabil. Kände mig ibland som stig helmer XD Såklart åkte jag med kim, alex och daniel, då är de offpist som gäller x) Jaja, vi behöver inte gå in på detaljer för då blir de ganska lång text.

Vi duschade och bastade där. Eller jag tvingade mig in i bastun. Gillar inte att basta speciellt mycket. Vi fixade med mat och bytte om och allt sånt man brukar göra. Vi åt mumsmat och spelade ett spel pappa fick i julklapp. Man skulle vara i två lag och ena laget sjöng en text som stog på en lapp och sedan skulle andra laget komma på vad det var för låt och fortsätta sjunga. Det gick jätte bra för oss. Det blev 1-1 :D

Vi åt efterrätt, och tjockade i oss chips och massa såntdär. Kollade också på snowroller. Kändes passande för min del (y)

Vid 12 blev de ju raket grejjs. Stefan hade köpt massa grejs, men tändarna. Ville inte sammarbeta XD Inte kameran heller för den delen.

Idag åkte vi slalom. Gratis. Vid nya sexstolsliften behöver man inte betala så vi åkte backarna där. Busigt av oss. Vi ville inte använda en till dag på vårat kort (8 valfria dagar) När vi kom tillbaka till husvagnen trodde mamma och pappa att "de andra" hade åkt hem. Så vi tänkte åka, men de var ju såklart kvar :P Så vi stannade kvar och åt där.

Nu kan ni få massa bilder. Pappa har tagit de flesta, utom fyverkerierna.

Hare bra :D



Grejjs i håret



mobiler är kul. Alex snodde kims mobil så kim snodde min ):



Han ska ta kort då jag ser som normalast ut XD



Inte suddigt inte alls

SKÅÅL!

Nu kommer vi till de inte så bra bilderna, när de är små ser de någolunda bra ut, men om ni klickar på de är de väldigt brusiga, men jag orkade inte redigera och hålla på, bara drygt.

     



Idag i backen, om ni kollar på alla bilder som kommer så ser det inte ut att blåsa va? Det blåste så mycket att det bara var is längst upp i backarna och all snö var längre ner så då blev de puckelpist x)

Liften. Mina glasögon eller det är mammas som jag lånar, för mina är alldeles för stora fast det är hennes också. Om de sitter "vanligt" hamnar näsan innuti glasögonen, men jag trixa lite :P Ska få nya, kanske kims gamla spegelglasögon om de passar

Mammaaa

Jag kim och daniel skulle åka efter varandra, men det blev inte så jätte bra kort..



De blev lite långt x)

 


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: