Trötta hästar

Idag så red jag och sofia ut det är ägaren till Flora. Hon är så stor så mevrick fick typ trava ikapp henne hela tiden, fast det fick han inte för mig XD

 

Vi red i skogen och på ett hygge. Han tyckte det var sjukt jobbigt! Sjöblöt i svett. Sedan kom vi till vägen som jag red på igår och då travade Flora men då fick mevrick galoppera. Haha sötnos!

 

Vi stannade också så att hästarna skulle få bada lite, Flora stod och skrapade med benet i vattnet så att det skvätte hur mycket som helst! Sofia blev blöt + att mitt ena ben blev blött. Haha. Mevrick ville mest dricka vattnet när han stod där :P

 

Vi skulle också galoppera upp för en jättelång backe, men när vi hade kommit en lång bit så skrittade vi lite sedan galopperade Sofia iväg, och mevrick försökte hänga med men han orkade verkligen inte! Haha han var så svettig så det var nästan läskigt!

 

Gick och kollade till dom förut och Flora typ stod och sov, haha trötta dom var!

Haha mobilkameran gör så att de blir alldelles utdragen x) De är inte direkt så tjock  igentligen :P

Mevrick har en grimma som jag hade på Fleur på ett ridkläger 2008. Jag har den på det största men det är en ponny. Igentligen ska man ha cob på han.

Medans vi var ute så hade de förstorat hagen lite så de skulle få mer mat. Den ska vi då öppna på morgonen och stänga på kvällen så att det blir bara en dags hage.

 


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: