Hoppning med greger

Idag på ridningen skulle jag ha mikron, gjorde iordning honom eller sadlade bara. Sedan så frågade jag felix om han ville ha rick (emma skulle ha han och hon skulle inte komma) och de ville han så då tog jag gregory istället. Var ca 10 min kvar då innan lektionen så det var massa folk som ställde tillbaka mikron.

.

Vi hade markarbete. Vi fick först börja värma upp de i alla gångarterna båda varven. Försökte få honom lång och låg men de gick ju inte speciellt bra. Han bara går med huvudet rakt upp. Det är därför man inte ska ha han på dressyr. Han kunde börja sig lite ibland men inte direkt någon lång formt, bara några sekunder ibland. Han var väldigt seg ibörjan men när jag tog ett spö blev det fart på han. Haha fick knappt stopp på han :P

.

Först skulle vi hoppa en linje med två kryss, skulle vara fyra galoppsprång emellan. Det gick faktiskt bra. den två gånger sedan skulle vi gå in på en volt två och två och på varje långsida var det ett hinder. Det gick bra om man bortser ifrån att han var lite smått galen :P Han tokgalopperade, men han är ju jättesmidig så han svängde ju på en gång. Det va bra att han lyssnade på de iaf :P

.

Skulle sedan gå in på volten en och en och när elin sa till skulle vi vända upp på linjen. Det gick ganska bra, men lite små dåliga vägar. Kom jätte långt in på hindret ibland, men annars gick de bra. Linjen gick perfekt (:

.

Duktig häst idag! Ångrar mig inte direkt för att jag valde gregory istället för mikron. Mikron är rolig men inte den roligaste att hoppa. Han är svår att svänga + att jag hatar hans trav.

 


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: