Exxet

I måndags red jag Exxet barbacka. Gjorde som Maria sa förra lektionen att jag skulle trava jättesakta för då blir det att han söker mer kontakt. Gick lite sisådär ibörjan men lite då och då gick han mycket bättre. På slutet så var han fin (:
Kan ta och skriva vad vi gjorde också. Vi gjorde framdelsvändningar, skänkelvikning och lite ryggning. Det gick inte så bra i traven då jag skulle fokusera på att rida sakta. När vi skulle galoppera så drog han iväg så då fick han inte galoppera. Eftersom jag hållt honom så mycket i traven ville ju han brassa iväg i galoppen men jag ville inte riskera att jag skulle flyga av för att han ska bocka och hålla på.

Var faktiskt mycket nöjdare än vanligt idag för jag hittade han väldigt bra. På måndag är det markarbete och veckan efter de hoppning. Hoppas jag får lillExxet då också :D



Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: