Gregory. Första gången på länge

I torsdags red jag Gregory. Var jättelänge sedan jag red honom sist, har ridit Exxet jättemycket nu och före de red jag andra hästar.

Skritten var jättebra för det mesta men han var både seg och ville inte gå ner med huvudet, traven var bara bra ibland då huvudet bara stack upp på honom. På volten i vänster varv gick han superbra men sedan ville han knappt lyssna. När vi galopperade så försökte jag jobba honom mycket och han tyckte det var jobbigt, stackarn.

Vi tränade på framdelsvändningar och det gick superbra. Han vände redan innan vi kommit fram till sockerbiten där vi skulle göra vändningen.

Tycker det gick bra för att inte har ridit honom på någon månad. Känner att jag saknat honom mycket då han är så otroligt rolig :)


Finpojken!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: