USA/Sverige

Såg en film som heter Hubble i USA på kennedy space center både 2010 och 2011 i 3D. Ingen av er som inte varit och kollat på en film gjord av IMAX kommer någonsin förstå hur otroligt bra 3D det är. Om ni har varit på en bio och sett den i 3D och tycker det är häftligt så förstår ni inte hur häftligt detta är.
I filmen så åker man i rymden bland stjärnorna ibland och då kommer stjärnorna mot en och det är som om de kommer mitt framför ögonen på en. 2010 var det små flickor som ställde sig upp och försökte fånga dom.

Imorse så kollade vi på den på canal+ så den har börjat gått där nu så den går nog fler gånger. Det är dock inte samma känsla men ändå!

Det känns så konstigt allt, när man har varit i USA så är allt i Sverige så tråkigt.

När man varit på grönalund och sett folk som åker insane så tänker man "det skulle jag fan aldrig våga"


Detta är den som jag aldrig skulle våga åka förut på grönalund

Denna var den första bergodalbanan jag åkt om man inte räknar med jetline och kvasten eller vad de heter på grönalund. I början som ni ser så är det 95 grader eller vad det blir rakt ner i tre sekunder.

Som ni ser så sitter man inte i denna utan man ligger med huvudet framåt.

Denna har 9 loopingar eller vad det är. Så otroligt kul.

Efter att jag åkt dessa så skulle jag våga åka allt i Sverige. Jag har såklart åkt andra än dessa tre men det var domhär som var "värst". Jag skrek inte en ända gång utan jag skrattade som en tok. Det är bland det roligaste jag gjort i hela mitt liv! Och de som tror det är läskigt med loopings och sånt så kan jag säga att man känner inte om man är upponer eller rätt håll, man bara känner att det är så otroligt kul! :D

En sak som jag skulle vilja åka är, där vi åkte sheikra (busch gardens) höll dom på att bygga en bergodalbana som skulle hålla på i 3 minuter. Fatta vad kul!! :DD

Det blev ett jäkla snack om bergodal baner nu. Så det sista jag vill säga är att åk allt ni ser, ni kommer aldrig ångra er!

Kommentarer
Linnéa

Ååååh, men dåligt man längtar tillbaka nu eller? D:

Tid: 11:12:50
Datum: 2012-01-23
Hemsida: http://liiinneaeriksson.blogg.se/
Miss Dior

Följ mitt liv som Miss Dior.

Hos mig kan du läsa om mig och min vardag, alla djur, en egen stil - tips. Tatueringar och piercingar.

Självklart finns det både bilder och videos

Men det viktigaste av allt - min kamp mot det sjuka kroppsidealet! http://tilldetsistahjartslaget.blogspot.com/



STOR FRÅGESTUND! + MIN FÖRKLARING TILL LÄSARNA

www.tilldetsistahjartslaget.blogspot.com

Tid: 13:00:17
Datum: 2012-01-23
Hemsida: http://tilldetsistahjartslaget.blogspot.com/
Fotograf Linda Enarsson

Svar: Det ska bli skitkul att börja rida igen, inte vad man gjort dom senaste 2 åren direkt (; haha

Tid: 16:02:04
Datum: 2012-01-23
Hemsida: http://splach.blogg.se/
Anna

haha jag kommer ihåg första gången jag åkte en bergodalbana med loop, Jag viste inte att den hade loop det såg jag först när vi hade kommit ner från första backen och då var det ju redan försent haha ;)

Jag tyckte inte det var läskigt bara roligt och det var nog tur att jag inte visste det annars hade jag aldrig vågat åka de andra bergodalbanorna med loop och det hade jag ångrat :P

Tid: 21:17:45
Datum: 2012-01-23
Hemsida: http://macroo.blogg.se/
Stephanie Aminoff

Tjenixen!

Hur mår du idag?

Snygg blogg du har :)

Kolla gärna in min och lämna ett svar på frågan, vore super gulligt!^^

Kramis från Aminoff

Tid: 12:25:47
Datum: 2012-01-26
Hemsida: http://aminoff.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: