Nu får man faktiskt säga att du är dum Flora

Igår red vi Flora och Roxanne. Flora stod still när jag skulle hämta henne så det var bra. Har inte skrivit att hon varit förjävlig tror jag. Linda jagade runt henne i hagen med ett grimmskaft då hon vägrade komma in i tisdags.
Annars när vi höll på att göra iordning dom så hade Flora inte så mycket respekt för mig då hon bara flyttade på sig och mosade mig ibland.
 
När vi hade hoppat upp så hann vi gå 15m innan hästarna blev "rädd" för något. Då vägrade dom gå och skulle bara vända. Jag kickade till henne och då svarade hon i ett bocksprång, då blev jag förbannad på henne och slog till henne på halsen med tygeln och efter det så försökte hon resa sig istället. Då hoppade jag av och ledde förbi henne och det gick hur bra som helst.... Jag var ganska less redan när vi började rida och Flora var rädd för typ allt på vägen och skulle kolla överallt som om hon var en unghäst på 2 år som går här för första gången, men det är bara det att hon gick där nästan varje dag i 3 veckor förra sommaren.
Efter ett tag så tvärnitar båda hästarna och kollar in i skogen och det ända vi hör är en fågel. Då började hon göra likadant som ibörjan så hon la in ett bocksprång och då fick jag nog. Slog till henne på halsen och sen fortsatte vi vår trevliga tur.
När vi kom upp på berget så var det inga problem alls för då fick hon annat att tänka på.
 
Tror jag ska ha ett spö med mig och rappa till henne när hon börjar dumma sig så hon lär sig att hon inte får göra så, men då kommer hon säkert svara i massa bocksprång.. Får se när jag kommer rida henne själv nästa vecka och om hon beter sig likadant då eller om det är när hon är tillsammans med Roxanne hon kommer på massa dumheter
 
Känns som om Sofia har köpt en annan häst fast som ser likadan ut och beter sig nästan likadant som Flora.
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: