Gatufesten - fredag - Takida

När klockan börjar närma sig 00.00 så står man där spänd och förväntansfull framför scenen. När Geordie in wonderland börjar spelas så står man där och sjunger och skriker. Längtar tills bara om någon minut så kommer bandet som jag älskar mest av allt ut på scenen som jag just nu står framför. När man ser att killarna kommer ut så blir man helt tokig. Känslan går inte att beskriva. Alla takidafan eller vilket band som helst där ute vet exakt vad jag pratar om.
När man hör låtar som är 10 år gammal och de första låtarna jag hörde med takida vill man bara stanna tiden. Känslan är helt obeskrivlig! Som jag skrev i ett annat inlägg att bakgrunderna var de olika skivomslagen och det passade så bra!
 
Några av de gamla låtarna var Killed By Train, A Point of View, Leave Me Alone och Have You Waited Long?. Sedan kom de nyare låtarna och de var bl.a. Tear It Up Again, Evil Eye, Losing och Never Alone Always Alone. Sist men inte minst kom de från den nya skivan och det var "bara" Haven Stay, Willow And Dead och You Learn tror jag.
 
Allt var så bra. Det var nog en av takidas bästa konsärer någonsin. Riktigt riktigt bra. Jag har inga ord för hur bra det var. 
 
Mer bilder kommer..
 
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: