Svar på frågestunden

Hur länge har du hållit på med hästar? Jag började rida när jag började 1an så var då 7 år och jag hade inte hållt på med hästar innan.

 

Vad är det bästa med att ha häst? Nu har jag inte någon egen häst men kan svara utifrån att ha en medryttarhäst. Man utvecklas mycket mer än på ridskola, visst ridskola är bra men just nu ger det inte mig så mycket. Annars när jag har ridit uppe hos min faster och ibland där har det blivit 5 hästar på en dag så är det riktigt nyttigt för alla hästar är olika då det är alltifrån lata till dunderpigga.

 

Hur lång tid tillbringar du i stallet? Det blir inte så mycket tid. Det är mest åka dit rida och mocka. Blir väl undefär 2 timmar varje gång jag är där och rider.

 

Har du haft en blogg innan denna? Jag har haft ganska många bloggar fast det var över 3 år sedan. Jag gjorde en blogg och hade den en vecka sedan tog jag bort den och skapade en ny osv.. Jag har haft denna blogg sedan någongång 2009 tror jag men jag tog bort inläggen eftersom så har bara inlägg från 2010.

 

Hur började du blogga? Jag vet faktiskt inte. Det var väl inte av någon speciell anledning utan kanske att jag tyckte det skulle vara kul eller så. Men det var 4 år sedan kanske och sen blev det bara så att jag fortsatte.

 

 

Om du fick välja en sak du kunde förbättra med din blogg, vad skulle det vara? T.ex uppdatera oftare, fler bilder osv. Skriva mer intressanta inlägg och mer bilder om vad jag gör på dagarna, men det blir svårt att ta med kameran överallt som t.ex. på skolan och mobilbilder och inte så roliga.

 

Kram och ha en trevlig midsommar! :)

 

 

Vad får dig att fortsätta blogga? Det är för jag tycker det är kul att visa bilder och sånt för andra. Det blir också mycket roligare när man får kommentarer, när man får jättelite kommentarer blir det automatiskt tråkigare men när man loggar in och har jättemånga kommentarer så får man jättemycket inspiration av någon anledning.

 

Drömyrke och varför? Det är en bra fråga, jag vet faktiskt inte. Jag vill jobba med djur så kanske veterinär, men isåfall inriktat på hästar eller kanske hundar då jag inte skulle vilja ta emot alla olika djur. Veterinär är så bra för att hjälpa djur såklart. Men och andra sidan är det nog ett ganska hemskt jobb också, jag skulle liksom dö om jag skulle behöva avliva ett djur.. Så jag vet faktiskt inte. 

 

Drömresemål och varför? Det finns mycket, men kanske Australien/Nya Zeeland. I Australien finns det så mycket kryp (som också är giftiga) så där skulle jag väl knappt överleva då jag knappt klarar av krypen Sverige. I Nya Zeeland därimot finns det tydligen inga giftiga kryp. Det verkar vara så fint där så det är väl en av anledningarna också. Åka på safari i Afrika skulle också vara något, men isåfall bara där det är djur, skulle aldrig vilja åka till en stad där då nästan alla är fattiga där. Visst USA står väl också högt upp på listan men där har jag ändå varit 3 gånger.

 

Varför började du rida? Det var nog för att min ena kompis hade börjat rida och vi lekte häst på raster så då började nästan alla tjejer i klassen att rida.

 

Hoppas du får en riktigt bra midsommar! :)

 

 

Vad har du för planer med Hugo? Jag har inte några direkta planer. Bara träna på och just nu försöka få till galoppen. Jag vet inte heller hur det kommer bli med honom då hans hagkompis ska säljas och då blir han själv. Men om han blir kvar och jag kommer fortsätta rida honom så kanske vi kan försöka ta oss ut på någon hopp eller dressyrtävling. Om det blir någon hopptävling så ska vi först försöka ta oss runt en bana på första försöket utan att ha olika höjder och att han stannar 5 gånger innan han väl hoppar.

 

Vart vill du komma med din ridning? Jag vill nog ha en häst senare och träna/tävla men inte några satsningar på att bli bäst i världen direkt utan bara fritidsrida.

 

Vill du jobba med hästar senare i livet? Och isåfall som vad? Då är de nog hästveterinär eller vad man ska säga.

 

Din högsta önskan just nu? Det vet jag faktiskt inte. Att få tre önskningar kanske? Men kanske att jag får ett asbra jobb efter skolan och tjänar mycket så jag kan ha en jättefin gård och hästar och sånt. Annars skulle det väl också kunna vara att Teddy skulle vara med mig så länge jag lever men tyvärr så måste man låta naturen ha sin gång också. Samma sak med Hugo också, men jag går nog på det första svaret.

 

Bästa hästen på ridskolan? Hm... beror på om det är hoppning eller dressyr. Exxet är alltid rolig när det är hoppning, i dressyren är jag för dålig så jag kan inte rida han bra där. Gregory är också rolig i hoppningen. Han är också ganska rolig i dressyren när han har lite energi. Annars så Columbus är småkul. Men jag tycker alla är bra på sina sätt!

 

 

Självklart ska du få en sjuk fråga!!! :D

 

Vad skulle du helst vilja stoppa upp i näsan? XD Hahahaha.... FINGRET! Hahah men inte vet jag jag brukar inte direkt tänka "hmmm undra hur det skulle vara att få en apelsin i näsan?"......

 

 

Äger du Hugo? Nej, han är min medryttarhäst.

 

 

Har du fler djur än häst och kanin? Nej det har jag inte. Hade två fåglar förut men dom finns tyvärr inte kvar i livet. 

 

Har du några syskon? Japp en storebror.

 

Favorit märke inom hästvärlden? Oj vad svår fråga! Jag brukar inte köpa märkessaker så jag är inte så jätteinsatt i det. Men Kingsland och John Whitake kanske. HV Polo är också snyggt.. Hmm...

 

Favorit klädaffär? HM och Cubus blir det väl om jag väljer dom jag brukar handla på mest.

 

 

Hoppas ni är nöjda med svaren :)

 

 

 

 


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: