Ridning onsdag och torsdag

Igår red jag KB och vi red ut. Han var jättefin och jobbade med honom i tölten så han blev fin. Dukig kille dedär :D
När vi skulle galoppera så skulle jag rida först men ni tror inte att han vägra då eller? Men när Sudri kom upp jämnsides så börja han tokspringa knashäst.
 
Idag red jag Iris som är en ny häst. Hon är 5 år och kommer från Irland. Hon är någon irlänsk ras tror jag och hon ser ut som en tinker.
Hon var jättejobbig och kunde knappt gå på spåret utan skulle gå innanför hela tiden. När vi skulle rida rakt över så vinglade hon på.
Vi gjorde inte så mycket. Gjorde volter och lite sånt. Jag fick skritta på volten för annars blev det bara pannkaka av alltihop men när jag skrittade så var hon fin. I galoppen så orkade hon knappt ett halvt varv på volten så när hon fattade galopp fick hon galoppera några steg innan hon fick trava så hon inte skulle bryta av själv.
På slutet så blev hon jättefin i formen och gick nästan på spåret hela tiden och böjde sig bra i vissa hörn.
Hon blev jättesvettig stackarn!
 
Eftersom min nya mobil inte vill sammarbeta med datorn så blir det tyvärr inga bilder.
 
 
 

Kommentarer
Madicken

Lill Iris, du måste testa Nobel! Han tycker jag är mycket bättre! :)

Svar: han verkar lite bättre. Han kanske kan hålla sig på spåret? ;) men han verkar vara segare :p
My Nordqvist

Tid: 19:13:49
Datum: 2012-09-13
Hemsida: http://knutarna.blogg.se
Madicken

Haha, han är lite segare men så snäll! :D
Vem hade han idag då? :)

Svar: Ingen hade han när jag red :)
My Nordqvist

Tid: 22:50:22
Datum: 2012-09-13
Hemsida: http://knutarna.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: