Glömt bort hur man rider

Satt upp på Litla, red iväg och sedan skulle jag börja jobba henne. I början var det som om jag glömt bort hur man rider, sådär efter en vecka utan ridning. Nej men det gick bra, hon har ju börjat med att tvärvända nu också. Först en gång fast i skritten och då blev hon "rädd" för något som låg där så hon skulle vända hela tiden så vi snurrade runt litegrann men efter lite övertalan gick hon. Sedan travade vi och helt plötsligt tvärvänder hon och jag var påväg att fortsätta rakt fram. Blev arg på henne och efter 20 meter gör hon samma sak och då blev jag förbannad och sa åt henne på skarpen och efter de hände det inte igen. Istället så blev hon mjukare helt plötsligt. Vi red in på lilla slingan och det blev mycket jobb att hon skulle gå i ett jämnt lugnt tempo. Sedan galopperade vi men de gick väl inte så bra. Travade och skrittade lite och hon var duktig. Tog en till galopp och då var hon faktiskt duktig och jobbade på bra! Sedan travade vi lite och när hon kändes bra där så blev det skritt hela vägen hem.
 
Haha snygg bild från nån vecka sen.

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: