Så duktig

Som jag skrev igår så var Tuxedo skitfin. Det är inte ofta jag faktiskt säger så. Varför han var så fin var nog för att han var så himla lugn, fick driva lite faktiskt. Iallfall så tänkte jag testa "något nytt". Nej men vi rider alltid samma väg bara för att det har varit en bra väg på vintern men nu är det bara asfalt där. Så jag ledde först honom en bit och sedan satt jag upp. Red iväg och kollade på ett ställe som jag trodde var grus men det var asfalt så red då bort till en parkering (lera eller hård lera) och travade/galopperade lite där. Hade travat lite på vägen dit så började nästan med galoppen på en gång och vi red några varv åt varje håll och sedan fick det vara bra och då red vi hem. Red kanske i 15 minuter.
 
Han var väldigt duktig och i varje fattning tog han världens skutt, inte bocksprång eller så utan bara en väldigt stoooor fattning. Han hade bra form hela tiden och drog knappt iväg något utan var lugn nästan hela tiden. Så duktig! Efteråt så fick han galoppera på jättefort på en raksträcka och såklart blev han lite rädd för något så han kastade sig lite (men minimalt för att vara han), men när vi saktat av till skritt så blir han rädd för något ljud och kastar sig jättelångt och jag stannar kvar på samma ställe i luften ;) Men blev inte så dramatiskt utan jag höll mig kvar ganska lätt haha.. Har två hästar att tacka för min balans vid kastningar och tvärnitar, både Tux och Litla ;)
 
Han var ungefär såhär fin hela tiden :)

Kommentarer
leavanny.blogg.se

Söt :)

Svar: Visst är han :)
My Nordqvist

Tid: 14:29:44
Datum: 2013-04-19
Hemsida: http://leavanny.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: