Ronja, Tuxi och Litla iförrgår

Vad ska jag komma med för intressant nudå? Jobbig skoldag idag även fast vi började halv 11 och slutade halv 3 ungefär. Efter skolan gymmade jag med Emma och vi gjorde nå benböj och herregud säger jag bara. Kan knappt gå nu, benen bara viker sig.
 
Snart ska jag iväg och rida. Ingen aning om vad det blir för någon men hoppas på Litla eller KB.
 
Men bara för att det ska bli ett lite längre inlägg så kan jag skriva om hästarna igår.
 
Red först fjordingen Ronja på 27år. Hon var väldigt väldigt pigg för sin ålder verkligen. Både hon och den andra hästen (som hon jag red med hade) var trötta för antagligen hade de träningsverk från dagen innan. Vi skrittade och travade lite och på vägen hem fick jag ibland hålla i henne ganska mycket för annars hade hon dragit iväg. Det som förvånade mig var att hon inte var stel alls att rida och de. Pigg och glad :)
Var väldigt trevligt att komma tillbaka till Laggarberg och rida. På vägarna där jag red Hugo. Var senast i augusti som jag red där så var jättekul!
 
Andra hästen var Tuxedo och blev en barbacka tur. Såklart var det en skoter som stod nere på vägen som han totalt vägrade gå förbi. Tillslut efter massa så resningar/bockningar/kastningar så hade vi förflyttas oss i sidled ca 300m och han vägrade gå tillbaka. Så jag fick hoppa av och leda förbi honom och pappa fick komma och slänga upp mig. Red hemmåt och galopperade en kortis. Superduktig!
 
Och sista hästen var Litla. Red en annan väg en vad jag brukar och hon var fin lite till och från men på slutet blev hon väldigt fin! Superduktig tjej verkligen och hon har blivit så mycket bättre på de senaste veckorna som jag ridit henne.
 
Ja och nu var det ju tänkt att detta inlägg skulle publicerats igår men det blev nå knas så det hamnade i utkast.
 
Bild från förra gången jag red Tuxi barbacka.
Blir inga andra bilder utan de kommer i nästa inlägg då jag skriver om ridningen idag.

Kommentarer
Cajjo

Fin blogg :)

Vi har just nu veckans blogg! Var med om du vill, här är inlägget så du kan läsa mer om det. http://cajjohjartamadde.blogg.se/2013/february/veckans-blogg.html#comment

Förresten, gör du bloglovinbyte? :)

Tid: 15:26:07
Datum: 2013-02-19
Hemsida: http://cajjohjartamadde.blogg.se/
ZOOFIE

SV: Tack så jätte mycket, My :)
Haha de brukar inte bry sig om två dagar... Speciellt inte då man är tjej ;) Är det rätt vakter så kan man komma in yngre med. Men de brukar ha så att om de har förköp som inte sålt slut så kan det vara 18 med förköp och sedan 20 i dörren. Varierar helt det där, haha. Men hur som helst så kollade de inte ens leg :o

Tid: 16:30:37
Datum: 2013-02-19
Hemsida: http://zoofie.se
ZOOFIE

SV: Ja, riktigt jävla tråkigt :/ har ett brutit revben nu med, suuuuger.

Tid: 16:31:16
Datum: 2013-02-19
Hemsida: http://zoofie.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: