Ridtur med Johanna och Rebbe på två hästar

Idag följde Johanna och Rebbe med till Tuxedo för hans hagkompis behövde komma ut och ägaren var sjuk. Så Johanna följde med och red, och Rebbe följde med och gick på sidan. Det var faktiskt hon som ville de ;)
Iallafall så red vi bort till EOn för där är det en stor parkering där vi kunde springa lite så Rebbe inte behövde springa efter oss. Tuxedo var jättefin när vi travade och lyssnade superbra! När vi skulle galoppera lite så kunde vi inte göra de där för det är så ojämnt så vi gjorde de på vägen bredvid parkeringen istället. Jag red först och Tuxedo gick jätteduktigt och jag fick tillomed öka för att han skulle ha lite fart. Johanna red bakom och när jag saktar av så hör jag hon skrika, My jag ramlar av nu!! Och då kommer hon upp i jämnsides med mig och då ser jag hon bara flyga åt sidan. Vi hade reflextäcken på hästarna och ena var trasigt och det lossnade på ena sidan så det fladdrade så Mitzy blev rädd och började öka plus att hennes sadel snurrar jättelätt så sadeln snurrade. Sedan tänkte jag ta en till galopp men då ville Tuxedo bara vara med Mitzy så han fick något fel i huvudet och höll på att kasta sig och stegra och allt som går att göra så var nära att jag åkte i backen ett par gånger också. Tillslut hoppade jag av och ledde han och vi gick 2 meter sedan tröck han sig framför mig så vi fick göra en volt för han vägrade vända igen, sedan gå två meter och likadant. Knäpphästen. Tillslut kom vi fram och jag hoppade upp sedan galopperade vi lite tillbaka och det gick liiite fortare.
 
Sedan skrittade vi hem och det tog en stund. När vi släppt ut Mitzy i hagen så lastade vi Tuxedo och han var superduktig. Gick in nästan helt hela tiden fattades bara ett steg med ena bakbenet men då stod han där en stund och när vi försökte få in han helt så kastade han sig ut. Tillslut så testade vi att när han går in så kastar jag grimskaftet över halsen för att han kanske inte känner att han får plats och då gick han faktiskt in. När det var slut på belöningen och allt så försökte han trycka sig bakåt och sånt men han insåg tillslut att han stod där han stod. Han fick stå där en kort stund och sedan fick han gå ut i hagen. Tog ca 20 minuter och imorgon och på lördag ska Sara träna med honom så på söndag går det förhoppningsvis superbra.
 
Bild från idag som Rebbe tog med min mobil. Jäkligt bra kamera ändå för att vara mobil. Var ju liksom kolsvart eftersom klockan var 4. Han går sjukt fint i form också ser ni! ;) Det har vi inte börjat med än, blir nog på söndag det :)

Kommentarer
ZOOFIE

SV: Men dum du är. iPhone är bättre :)))

Tid: 18:59:27
Datum: 2013-01-10
Hemsida: http://zoofie.se
ZOOFIE

SV: Men WHUUUT :o Jag tog min på abonnemang (två år) och betalade ingenting kontant :o

Tid: 20:29:16
Datum: 2013-01-10
Hemsida: http://zoofie.se
Wilma & Emma

Fin blogg! Skulle vara jättekul om ni kikade in på våran blogg och lämnade en kommentar om vad ni tycker om den. Kram! :)

Svar: Tack!
My Nordqvist

Tid: 20:37:02
Datum: 2013-01-10
Hemsida: http://ziro.blogg.se
Kattis

Fin blogg du har! Klicka gärna in på min och lämna ett avtryck! :)

Svar: Tack!
My Nordqvist

Tid: 21:06:22
Datum: 2013-01-10
Hemsida: http://Mazuqvikana.blogspot.com
Elin

Åh vilken fin design du har!:D

Svar: Tack så mycket! :)
My Nordqvist

Tid: 14:55:47
Datum: 2013-01-11
Hemsida: http://slowmotionphoto.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: