Taggad häst

Började med lite dressyr och sedan avslutade vi med hoppning. Gjorde ganska mycket volter och lite saker som vi ska träna på. Han lyssnade väldigt bra på innerskänkeln tycker jag. Ibland flyttade han sig förmycket också så jag fick använda ytterhjälperna också, toppen toppen!
 
Mamma och Pernilla vad med så de kunde bygga hinder. Hade två hinder på mitten som ett "V", så vi red snett igenom och hoppade. Första två sprången blev inte så bra då vi kom nära första gången så andra gången hoppade han av stort istället (han är väldigt duktig på att rätta sig själv efteråt om det blir dåligt första gången). Efter de red jag på bättre och då kom vi in bra. Hoppade de ett par gånger sedan höjde vi ett hinder och ställde det på mitten för att det skulle bli en lättare väg. Det var kanske 70 och han tyckte det var askul! Han taggade till och försökte dra iväg ibland knäppisen. Hoppade det tre gånger sedan travade jag av och när jag längde tyglarna lite tog han galopp och ville rejsa iväg. Sötisen!
 
Det blir nog misann en liten hoppkille dethär :D
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: