Skolorna med en svart tok

Igår skötte sig Tuxedo väldigt bra tycker jag. När vi skulle lasta honom så gick det ganska bra och han gick på själva luckan eller vad man ska kalla det för och sedan gick pappa med lina bakom så vi fick in honom. Borta på THF så lugnade han ner sig ganska fort ändå. Skrek några gånger och ville inte stå still i början men det var inte mer allvarligt än så. När vi skulle hem så tvärade han jättelångt innan transporten för han vet om att vi kommer gå med lina bakom, så efter att var blivit förbannad på han litegrann så gick pappa bakom honom och då gick han framåt. Pappa fick tag i linan så vi kunde få in honom och då tjurade han inte så mycket. Hästen som vill bestämma eller? ;)
 
Vi jobbade med skolorna alltså öppna och sluta. Gick väl sisådär med det. I slutan så flyttade han in bakdelen bra men när jag skulle ställa honom inåt så tappade han tvärningen och då fick jag möta upp med yttertygeln så han stannade kvar men då blev han istället ställd mot väggen/utåt. I öppnan så gick det ganska bra i ena varvet men inte nå´vidare där heller.
Annars så skötte han sig bra, jobbade på bra och var duktig. I galoppen så vet jag inte vad som hände. Kändes som om han studsade med bakbenen och inte riktigt galopperade utan först kändes det som korsgalopp men det var det inte, så han hoppade/travade/slängde med benen, så fick inte någon rytm där. (Men nu när jag kollar på filmen så ser det inte så farligt ut). Han var också väldigt snubblig och klev på sig själv och lite sånt. Knäpp.
 
Kul att få rida "på riktigt" iallafall. Var ju ett tag sedan! :)
 
Nikon d3100 + AF-S Micro Nikkor 60mm f/2,8G ED
Fotograf: Pappa
Redigering: Jag

Mer bilder kommer. Kanske en film också om det finns något vettigt att klippa ihop :)

Kommentarer
Ebba

Fina bilder! :)

Svar: Tack! :)
My Nordqvist

Tid: 12:07:12
Datum: 2013-03-23
Hemsida: http://northons.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: