Experimentera med bländaren

När jag var ute och fotade med Rebbe här om dagen så hade jag som jag nästan jämt har, stor bländare (lågt tal). Men när jag kollade på bilderna så blev dom inte riktigt som jag ville. Jag ville ha blommorna i bakgrunden suddiga men ändå inte jättesuddiga så de knappt syns. Så jag började experimentera med bländaren och valde en mindre bländare (stort tal) så då fick jag fram det jag var ute efter.
 
Kolla på bilderna
Två bilder fotade på exakt samma plats fast med olika inställningar blir två helt olika bilder. Vissa tycker att det blir för rörigt i bakgrunden och det kan jag hålla med om, men när det är en blomma så tycker jag att det kan höja bilden också. Beror helt och hållet på vad man fotar och i vilket sammanhang. Om det blir för rörigt så kan man alltid byta till större bländare igen.

Kommentarer
julia

Så fin bild!

Svar: Tack! :)
My Nordqvist

Tid: 12:23:45
Datum: 2013-05-10
Hemsida: http://photoojuliaa.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: