Hoppning på bästa KB! ♥

Igår hade vi hoppning och vi fick välja hästar. Viktoria hade inte tagit med KB eftersom han kan vara svår att trava på så då får man knappt hoppa något. Så jag valde Hrappur men sedan sa Viktoria att jag kunde ta KB ifall jag ville för jag borde få trav på honom. Så självklart tog jag honom då.
 
Började att böja han lite och när vi väl började trava så travade han på jättebra! Ibland blev det lite grisepass men inte mycket alls tycker jag. Han hoppade också jättebra och ja, allt gick så himla bra! Vi galopperade också lite och efter man galopperat en gång och vi ska trava så tar han galopp istället så det är lite svårt, för om man bromsar honom i munnen så går det inte få trav på honom istället. Men vi skrittade en stund efter de och när vi skulle trava igen så travade han på bra. På slutet skulle vi trava utan stigbyglar och tro det eller ej men han travade i princip hela tiden! Förut har han tappat traven när jag suttit i den med stigbyglar och allt. Kändes verkligen superbra :)
 
Jag kunde inte fått ett bättre avslut på terminen och antagligen min sista ridlektion på KB och de andra ridskolehästarna på Riiby.
 
Världens bästa Kolbakur!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: