Trött häst

Igår red jag Exxet och vi hade markarbete. Jag tänker inte skriva så mycket om det för det gick inte direkt bra. Vi red ute så jag trodde att han skulle vara lite pigg iallfall. Han brukar kunna bralla ur er och bocka och sånt men han har fått gått mycket lektioner så han var slut stackarn. Jag fick driva hela tiden men energin kom i tre sekunder sedan dog han igen. Vi hade två bommar och först travade vi och mittimellan skulle vi skritta några steg, sedan skulle vi fatta glopp mellan och galoppera över den andra bommen. Vi gjorde också "klockan" alltså fyra bommar runt i en volt. Det gick inte heller så bra, dålig väg av mig och sedan hade han dåligt tempo, antingen över eller undertempo. Aja får hoppas att han har lite mer energi nästa vecka då vi ska hoppa.
 
Gammal bild

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: