Första uteträningen

Idag var det första uteträningen vilket var kul. Vi var bara tre stycken också så det gjorde inte saken sämre. Hade en väldigt bra övning där jag verkligen behövde ha Cooper med mig och att han lyssnade på mig annars blev det som det blev ett par gånger. När han inte lyssnade på mig eller att vi tyckte lite olika så blev det antingen ett stopp eller hoppa stillastående ;) 
 
Sådär såg övningen ut lite snyggt. Från början gick allt väldigt bra men någongång i mitten så hoppade vi krysset sedan vänster och oxern. Blev en dålig väg och vi kom konstigt, hindret var ca 1m så gick inte bara att skutta över lite enkelt heller. Men iallfall så hoppade han med frambenen och klev över första bommen sedan kastade han sig bak, likadant som i söndags. Efter det stannade han ett par gånger på lite olika hinder och jag tycker inte alltid att det var mitt fel utan att han var okoncentrerad. Såklart är det inte hans fel för jag skulle gjort på andra sätt så att han blivit mer fokuserad och jag skulle ridit bättre vägar, men det var något stopp som inte borde blivit. 
 
Men jag är ändå nöjd med honom! :) Han kämpade på och hoppade stillastående med mig 10 meter bakom så jag förstår att han stannar ibland ;) Nej men han hoppade runt och fint de flesta gångerna och var superfin! 
 
Tagga tävling på lördag nu :D
 
Nikon d3100 + AF-S Nikkor 18-105mm f/3,5-5,6G ED VR II
Fotograf: Pappa eller Matilda
Redigering: Jag 

Kommentarer
MATILDA

fina bilder!

Svar: Tack! :)
My Nordqvist

Tid: 13:31:48
Datum: 2014-04-24
Hemsida: http://matildays.forme.se
Johanna

Hoppas tävlingen går bra! Kram

Svar: Tack! Kram! :)
My Nordqvist

Tid: 15:43:37
Datum: 2014-04-24
Hemsida: http://jjohannas.com/
Josäfin Andersson

Åh vad fint det ser ut!
Vet inte om du skrivit om det och jag missat, men ni har inte tänkt ta er ut på någon liten tävling snart? Eller hoppar du bara för skojs-skull? :D

Svar: Tack :DJo vi tävlar hela tiden. Första var väl i augusti/september någongång och har tävlat minst en gång i veckan på klubb och har varit med på två lokala. Var med igår och debuterade 90 på klubb och på lördag är det första borta tävlingen då vi tävlar LD och debuterar LC :D
My Nordqvist

Tid: 18:19:57
Datum: 2014-04-27
Hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/
Josäfin Andersson

sv; Åh okej, jag som inte varit helt med! Vet att ni tävlat dressyr någon gång men var inte säker i hoppningen! lycka till nästa lördag då :D

Svar: Tack!! :D
My Nordqvist

Tid: 20:00:54
Datum: 2014-04-27
Hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: