Första ridturerna på två veckor

Tror att Cooper vart väldigt förvånad igår när jag gick och hämtade honom i hagen. När jag ropade på honom stod han helt stilla och bara glodde på mig. Han fick gå lös efter mig upp till stallet och då började han busa . Lite glad tror jag han var!
 
Red ut och tänkte först inte rida speciellt hårt men det blev det ändringar på. Han var nämligen en tickande bomb och taktade fram. Blev inte bättre då en travare mötte oss och direkt efter vände och sprang om oss. Cooper skulle självklart följa efter! När vi hade kommit en bit var det massa hästar i olika hagar som var småtokiga. Var några som hade fångat en lös häst och släppt in den i en hage vilket fick igång alla hästar, inklusive min. Kom iallfall fram dit vi skulle som är en bred skogsväg med lite djupsnö. Efter lite galopp på den vägen var han en aning tröttare och kunde gå normalt igen hemmåt ;) 
 
Idag red jag samma väg med en något tröttare häst. Var 13 graders skillnad mot för igår (-12 igår, +1 idag) och Cooper hade nog lite träningsverk sedan igår. Han stod emot litegrann när jag vände in på vägen med snön så han hade nog gärna skippat den. Red bara en kortare bit på den idag för att ta det lite lugnare. Tror han vart glad över det beslutet, haha! 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: