Hårdpass

Kom hem vid 10 igårkväll och var inte speciellt sugen att skriva här då. Försökte mig på att plugga lite fysik i ett par minuter innan jag lessnade och ville sova istället. Var duktig och åkte till skolan 1,5 timme innan jag började och var på "extramatte" så fick litegrann gjort där.
 
Cooper fick gå ett ganska hårt pass i ridhuset igår. Fokuserade mest på att han skulle framåt hela tiden, och då menar jag räsergalopp så han verkligen arbetar med hela kroppena. Aktivera bakdelen alltså! Som jag sagt 100 gånger tidigare lägger han sig gärna på högertygeln och då jobbade jag med vänster tygel och högerskänkeln. Tänkte rakriktning hela tiden och att ha honom precis under mig. Istället för att hålla på och ställa/överställa. Tycker han svarade helt ok på det. En förbättrning iallafall. Han blev faktiskt både fin och pigg. Svettig som en tok också för de delen. 
 
Kan inte kräva alldeles för mycket när han knappt gått något. Stod fyra dagar förra veckan och sedan bara skrittat och småtravat ute plus småjobb i ridhuset i söndags. Idag blir det en uteritt igen så han får sträcka ut litegrann. 
 

Kommentarer
Tuva

Vilken jättefin bild!!

Just nu har vi en "veckans blogg" igång på våran blogg. Var gärna med :)

Svar: Tack! :)
My Nordqvist

Tid: 17:04:14
Datum: 2014-12-03
Hemsida: http://fattagaloppen.blogspot.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: