Dressyrarbete

-16 grader var det då jag och Cooper begav oss ut från stallet. Häääärligt. Men faktiskt så frös jag knappt utom lite om hakan och kinderna påväg till ridhuset. Hade ju "bara" underställ, fleece, lurvtröja, vinterjacka, täckbyxor, strumpor, två par tjocksockar och vinterkängor på det! Snacka om att man knappt kan röra sig.. Tog av mig jackan i ridhuset så gick lite bättre att rida då.
 
Ridningen gick bra. Jag försökte få honom att böja sig för höger skänkel och det gick väl både bra och dåligt. Det gick bättre och bättre hela tiden men jag måste verkligen tänka som en galning på att rida rätt. Han lägger sig gärna på höger tygel och länger sig väldigt bra för den, vilket är super i vänster varv. Men istället i höger så blir det inte alls lika bra. Visst jag kan ju rida honom på innertygeln men skulle ju vara en fördel att ha ytterhjälperna med i bilden. Så jobbet blev alltså stadig kontakt på ytter vilket blir vänster tygel och jobba med inner skänkel, och för att hjälpa honom så att han ska förstå gjorde jag lite ledande tygeltag med höger och sedan provade jag släppa och efter ett tag började han förstå och bar sig även fast inner tygel var glapp. Nu vart det mycket snack om olika tyglar.
 
Gjorde också lite skänkelvikningar och fram- och bakdelsvändningar. Ska börja träna för Linnéa nu och börjar på måndag så tror hon får hjälpa till lite för han är ju lite borta i huvudet och blandar ihop allt och jag vet inte riktigt hur jag ska komma vidare nu. 
 
Avslutade med lite längningar snett igenom och det gick också bra. Han länger kanske inte supermycket men litegrann och han behåller formen oftast och när jag gör rätt och hjälper honom med det han behöver så går det finfint! 
 

Kommentarer
LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Fin bild!

Svar: Ja, ellerhur! :D

Svar: Tack :D
My Nordqvist

Tid: 21:43:42
Datum: 2014-01-13
Hemsida: http://babustylee.webblogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: