Kan inte alltid gå bra

Hoppträningen idag har jag inte så mycket att säga om. Cooper var väldigt pigg men ganska borta i skallen stundvis så mina hjälper gick liksom inte igenom. Vi red slalom för att få hästarna mjuka och så men tycker aldrig att Cooper blev det utan han hängde sig mer i handen och ville gå väldigt lång och låg och jag lyckades aldrig korta upp honom.
 
När vi hoppade banan så var det blev slalom på en långsida och bommar i ett hörn, studs snett igenom och studs i hörnet innan en oxer på andra långsidan. Han blev väldigt okoncentrerad och skulle dra iväg och lyssnade inte riktigt på mig. Han fattade galopp över travbommarna eftersom han visste att det var galopp efteråt och sedan över första studsen så ville han gärna galoppera på fort fast han skulle gå ganska kort där och så. Han blev alltså för lång och jag fick honom aldrig mellan hand och skänkel och jag kunde inte korta honom. 
 
Jag skyller inte på honom utan jag hade kunnat lösa allt mycket bättre och gjort mer halvhalter och fått honom mer aktiv men nu gjorde jag ju inte det dum som jag var. Han var iallfall sjöblöt i svett så han fick jobba på ändå. 
 
Nya tag på tävlingen på lördag! 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: