Mer framåtbjudning tack

Måndag = skola, som alltid. Gick 8-4 så var lite drygt då vi har mycket hål. Efter skolan åkte jag hem och åt mat innan jag drog till stallet. 
 
Red i ridhuset idag och han var fin. Gjorde inget jätteavancerat utan kollade av att han böjde sig för skänklarna och sånt och det har han blivit så himla duktig på nu. Är långt ifrån perfekt men det går väldigt bra framåt. I galoppen sprang han väldigt fort framåt från början så efter ett tag gjorde jag lite galoppsamlingar. Det gick superbra åt vänster tror jag det är och sedan hyfsat bra åt andra hållet. Det gick bättre än vad det brukar ha gjort men han tappar lätt energin och han tycker det blir jobbigt så han saktar av. Sedan vet jag inte vad jag hade för fel men jag kunde knappt sitta i galoppen. Haha kändes jättekonstigt så fladdrade runt där uppe..
 
Mot slutet testade jag mig på lite skänkelvikningar och det gick också över förväntan. Han flyter gärna iväg litegrann men det är helt okej ändå mot för vad det har varit. Idag var det mest framåtbjudningen som jag saknade. Han blir så lat och dör av inne, för när jag red till ridhuset och travade sista biten var han fruktansvärt fin. Hög i formen utan att han kröp jättemycket bakom lod och luftiga stora steg. Istället för i ridhuset då han släpar fötterna.. Knäpphäst.
 

Kommentarer
Denise

Kul när man märker att det går framåt :D

Svar: Ja verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 21:27:31
Datum: 2014-05-12
Hemsida: http://flingans.nu

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: