Kondition

Idag blev det ett långt pass för lille Cooper, närmare 1,5 timme blev det nog. Red till travbanan och körde kondition. Öste inte på men tog inte tillbaka honom heller så det blev något mittemellan. Han fick trycka på och få upp lite flås helt enkelt. När jag hade ridit 1,5 varv gick vi ut på en annan raksträcka och sedan upp för en jättebrant backe och det tog verkligen på hans krafter. Stackarn orkade inte ens gå ner. Fast när vi väl var nere igen vart det fart på honom igen och han fick galoppera hela vägen som var kvar av travbanan. Skrittade vägen hem och när jag nästan var framme vid stallet kom Pernilla och hon skulle till ridhuset så jag följde med henne nästan hela vägen vilket blev 20 minuter till. Lång avskrittning men det är bra! 
 
Efteråt rymde Cooper ut från boxen och stallet två gånger också. Första gången var boxdörren helt öppen så då gick han bara ut och ställde sig utanför stallet och åt gräs. Andra gången var det en mindre öppning som han trängde sig igenom. Bara det att han hade fleecetäcket över halsen så det lär väl fastnat lite och åkt på snedden. Självklart blev han livrädd för det och drog iväg i full kareta ner till hagen och stannade där. När jag kom gick han mot mig och hade inget emot att bli insläppt. Han har något litet fel den där hästen. Han var väl sur på mig för att jag var seg med att ge honom mat ;) 
 

Kommentarer
Emma Grann Fotografi

Men vilken sötis!

Svar: Ellerhur :D
My Nordqvist

Tid: 21:04:56
Datum: 2014-10-14
Hemsida: http://emmagrannfotografi.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: