Då var det måndag igen

Efter påsklov, fyra skoldagar och sedan prao känns det inte alls speciellt skönt att komma tillbaka till skolan på fulltid igen. Massor av prov och saker som ska göras och jag har lagt allt på hyllan i en månads tid ungefär. Ja är bara att damma av allt igen och köra på.. 
 
Cooper fick komma ut på en, enligt han, väldigt onödig tur. Gick först på en bred sandväg där han fick småspringa lite. Efter ett tag vände vi och halvvägs tillbaka fick han klättra upp för ett berg. Han hade fullt sjå med att inte gå där det var lera eller blött, och jag hade fullt upp med att hålla honom på stigen samtidigt som han inte skulle kliva ihjäl sig. Direkt det var lite blött drog han åt ett annat håll för att ta en "bättre" väg, som då kunde vara rakt in i ett träd för min del. Ja, jag kan inte påstå att han är smart iallfall. Tillslut kom vi upp till stigen som leder ner igen och det var väldigt spännande! Rann några bäckar där och var mycket vatten, sten och sumpmark. (Ska nog inte gå där direkt efter det regnat nästa gång). Cooper tyckte att jag var väldigt besvärlig som lurade iväg honom på detta! Men ner tog vi oss iallafall utan några skador. 
 
Mer skog och klättring för herrn! Han måste bli lite manlig och förstå att lera inte är farligt ;) 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: