Taggad kille!

Planerade att ha denna linje plus två hinder till med en bom mellan på en båge. Fast det var dressyrträning i ridhuset så vi fick hoppa en snabbis mellan två träningar. Byggde bara upp linjen då och hoppade den. 
 
Började med att hoppa ena räcket på en volt. Han var väldigt pigg och sög tag i hindrena så jag var noga med att han skulle lyssna på mig. Bra att han är pigg men han måste ändå ha lite fokus på vad jag vill. Efter det rullade jag på linjen och pappa höjde mellan. Hoppade åt hållet med två galoppsprång först, men när det fortfarande var ganska lågt bytte jag håll. Det var mycket svårare för att hindret kom direkt ur svängen och det blir svårare att behålla tempot. När vi började hoppa högre tog vi höger varv igen bara för att jag inte ville att det skulle bli en miss och han lyckas hoppa in i hindret som han har en liten tendens till att göra. Var länge sedan men ändå! 
 
Han hoppade verkligen hur bra som helst och tyckte det var superroligt. Jag satt upp tempot ganska högt så det blev lite räserfart. Lite nu och då hade han svårt att hinna lyfta upp benen på oxern så frambommen föll. I det tempot vi red skulle det kanske ha kunnat vara ca 1dm längre, men det gjorde ändå inte speciellt mycket. Han tog sig över utan problem! 
 
Det är verkligen jätteroligt att han taggar till så mycket nu när vi hoppar. Hans självförtroende är på topp och jag hoppas verkligen att det får stanna där. 
 
Nikon d3100 + AF-S Micro Nikkor 60mm f/2,8G ED
Foto: Mamma

Kommentarer
Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥

Åh vad kul :) <3

Svar: Jaa :D <3
My Nordqvist

Tid: 15:05:49
Datum: 2015-02-14
Hemsida: http://neapocalypse.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: