Dagens dressyrpass

Idag blev det ett lugnt dressyrpass för herrn. Var mycket folk och lite rörigt i ridhuset men det gick bra ändå. Var tre som turades om med att longera och vi andra fick rida på andra halvan. Under uppvärmingen hade jag hela ridhuset och red en bit innanför spåret och gjorde fram- och bakdelsvändningar och lite annat sidförande för skänklarna. Börjar känna stor skillnad på honom nu bara senaste veckorna. Känns som både han och jag blivit stadigare. Tycker inte ens om att rida på spåret längre utan vill vara snäppet innanför hela tiden. 
 
När alla andra kom och det blev mer rörigt skrittade jag mest men tog även lite trav och galopp. Forstatte på uppvärmingen och gjorde olika sidförande saker. Han var jätteduktig! Bra för hans psyke att vara kring många hästar som även var lite smågalna men ändå lyssna på mig och inte bry sig om omgivningen. Tycker han fixade det utmärkt! mycketnöjd. 
 
Imorgon ska jag rida ut och tror han får vila på onsdag. Har ridit varje dag i snart två veckor nu så känns lämpligt med en dags vila. Han brukar ändå få en dags vila varje vecka men har aldrig tyckt att det varit passande med en sådan dag än. Bättre att skritta ut och ändå hålla igång med lugnare pass där emellan. För trött är han inte misann. 
 

Kommentarer
Denise

Låter som ett bra pass! :)

Svar: Verkligen :)
My Nordqvist

Tid: 22:33:56
Datum: 2015-01-20
Hemsida: http://flingans.nu

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: