Studiedagen är över

Känslan av att vakna upp, inse att det är fredag, och inte behöva åka till skolan. Finns det något bättre eller? 
 
Idag har de flesta timmarna spenderats i stallet. Ridit, putsat, rakat, myst osv. Det kan bli många timmar det! Började iallfall dagen med att gymma. Körde bara ett lätt pass för har ingen lust att ha mega träningsvärk på tävlingarna. Därefter åkte jag till Cooper och segade på i stallet. Mockade, packade hö, gav dom lunch osv. Tog in honom och red till ridhuset. Tror jag kan ha ett liknande upplägg på framridningen som jag hade idag beroende på hur han känns imorgon. Han var fin men hade inte det där lilla extra så då red jag öppna i galopp, avbrott till skritt och sedan galopp igen. Övningen går mest åt helskotta men han blev tusen gånger finare efteråt. Har inte alls höga förväntningar inför morgondagen...!
 
När vi kom tillbaka till stallet putsade jag all utrustning som ska användas i helgen. Både dressyrsakerna och hoppsakerna vilket blev en hel del. Medans jag stod där i mina egna tankar kom jag på den briljanta idén att jag skulle raka Cooper också. När jag alltså var klar med smörjningen åkte jag hem och hämtade klippmaskinen och sedan tillbaka till stallet. Satte igång och klippte honom och då upptäckte jag hur fruktansvärt mycket päls han fått. Var ju bara strax över en månad sedan han klipptes! 
 
Nu är han lite randig och väldigt tuffsig vid ljumskarna. Så kan det gå när man får snilleblixtar! Inte det optimala att raka dagen innan tävling. Fast känns bra att ha det gjort för då slipper han svettas så mycket samtidigt som det är bra att pälsen rök nu istället för att jag ska raka om några veckor då det hunnit bli svinkallt. 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: