Pyssel

Då var denna tisdag över och jag tänkte snart kasta mig i sängen. Var en seg morgon för hade inget att göra fram till skolan började vid 11. När jag slutade åkte jag på Hööks och Biltema för att inhandla lite nytt till Cooper. På Hööks blev det en sadel, är lite tveksam till den men vi får se. På Biltema fick ett halstäcke och stalltäcke följa med. Biltemas täcken är bra för plånboken så nu är han redo för kylan.
 
Därefter for jag vidare till stallet. Cooper fick sig en till omgång med klippmaskinen och det tyckte han inte alls var kul. Lite nära inpå sedan han blev nypt i söndags. Efter lite grejandes och mutning med äpplen gick det helt okej ändå. Orkade inte snygga till allt för mycket eftersom han var stressad utan gjorde bara lite bättre kring manen, svansen och några små tuffsar som kommit fram. När jag ändå var i farten passade jag på att frisera honom också så nu är han redo för tävlingen på söndag. 
 
Efter allt pyssel tog vi oss ut i skogen och sprang. Tror han tyckte det var lite roligt att galoppera på i full kareta på raksträckor. 
 
All cred till mig som av någon anledning kapade av öronen. Visste inte ens att jag kunde vara så dålig..

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: