Hoppträning

Idag var det såååååååååå roligt att rida! Tror nog aldrig jag haft så bra känsla och kontroll vid hoppning som jag hade idag. Jag fick höja min hand och då var det mycket enklare att rama in honom och han hoppade kalasfint! 
 
Vi byggde fram banan som var på tävlingen i helgen. Började inte så bra med att han stannade och höll på men då sa Carro att jag skulle höja handen och vips blev allt så mycket enklare. Hoppade banan flera gånger och höjde där i mellan. Var ca 90 på slutet och då vände vi på den och hoppade åt andra hållet. För en gångs skull kände jag mig "helt okej säker" när jag la honom på hindrena. Jag såg avstånden mycket bättre även fast hindrena höjdes. Jag brukar kunna bli lite mer osäker då för jag inte ska lägga honom fel på hindret då det blir för mycket kaos när det blir högre. Ibland kom vi knas och det var mina fel men flera gånger räddade han mig med. 
 
Avslutade med att hoppa två linjer där några hinder var på 1m. Inga problem alls utan det var bara att rida! Kändes som vi kunde hoppat vad som helst då. 
 
Känns bra inför tävlingen nästa helg nu. Höja händerna och på med mycket ben så ska det nog gå kalas! 
 

Kommentarer
Josäfin Andersson

SÅÅÅÅ fina!!

Svar: TAAAACK :D
My Nordqvist

Tid: 22:29:15
Datum: 2015-09-10
Hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: