Aprilväder

Har varit sjukaste vädret i eftermiddag. Har varit fint hela dagen fram till 4 då jag var påväg till stallet. Började regna mer och mer desto närmare stallet och väl framme där öste det ner. Började mocka direkt och efter ca 5 minuter var det inte ett grått moln på himlen längre. Tog in Cooper och red till ridhuset i solsken. När vi var klara var de grått ute så jag sa jag till Cooper "Skynda nu så hinner vi hem innan regnet" och precis då började det smattra på taket. Haglade och blåste som bara den så han fick trava hela vägen hem. Hann ändå inte trava av i ridhuset då det var bokat så blev bra ändå. Men hade varit skönare att trava i sol istället för hagel haha! Slutade regna medans jag grejade i stallet och när jag åkte hem började det igen. Och nu hemma är det sol! Vädergudarna kan inte riktigt bestämma sig.
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: