Vildingen Cooper

 
Tog fram fyra bommar på volt (klockan) som jag tänkte att vi skulle arbeta över. Började skritta fram och la mycket volter och gjorde framdelsvändningar i hörnen så vi red på en fyrkant när vi skrittade över bommarna. Tänkte framdelsvändning i traven för att verkligen rida rakt fram före och efter bommen. Är lite klurigt och jag måste verkligen vara noggrann hela tiden annars skiter han fullständigt i det och sneddar över istället.
 
I galoppen började jag med att ta bom för bom på olika spår. Därefter avancerade jag och tog fler och fler bommar så tillslut red vi runt hela klockan. Från början var han svår att korta och då gick det lite väl fort men när han fattade grejen så tassade han över hur enkelt som helst. 
 
Avslutade med galoppombyten över ena bommen och det var då som han satte igång! I framförallt bytena från vänster till höger så gjorde han väääärsta bakutsparkarna. Höll på att åka i backen flera gånger. Han är såklart inte ensam om att sparka i galoppombyten men nu är det Cooper jag pratar om. Han som aldrig under de tre år jag haft honom knappt lyft bakbenen som ska lika nångon form av bakutspark. Någon minibockning har han gjort och skjutit med ryggen men inte detta. Så det var verkligen någonting nytt haha! 
 
Titta på vildhästen min! ;) Var fullt på stallgången så han fick stå där ute och chilla istället haha!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: