Cooper i tre dagar

I fredags agerade Cooper en rymling. Vi red till ridhuset och när jag öppnade dörren föll det ner snö uppifrån varav Cooper blev rädd. Jag höll inte i honom speciellt hårt eftersom han brukar stå som ett ljus vilket ledde till att jag tappade honom och han sprang iväg. Förstod att han skulle springa hem och Pernilla var i stallet så hon tog in honom när han kom och ställde sig utanför dörren. För min egna del hade jag turen att en tjej såg att han var lös och tänkte åka efter så när hon fick syn på mig fick jag skjuts tillbaka till stallet. Lagomt skönt eftersom det ändå tar 10-15 min att gå och iklädd vinterkläder dessutom. 
 
När jag kom tillbaka till stallet var det bara att börja om och gå tillbaka till ridhuset. Red ett lättare dressyrpass för han var ganska trött efter galopprejset. 
 
Igår höll han på att göra en favorit i repris vid ridhuset. Fast denna gång var jag beredd och höll i honom som tur var. Tog fram sex kavalettibommar som han fick ta sig över. Lite egna påhitt hade han så han hoppade bland annat studs över två hinder i taget. Supersmart. Fortsatte på samma spår idag fast tog endast tre bommar denna gång. Höjde upp mittenbommen medans första och sista var lite lägre för att det skulle vara inbjudande. Det gick faktiskt väldigt bra och han gjorde inte alls många försök till egna påhitt. Såklart inte lika jobbigt med hälften av antalet bommar. 
 
Imorgon får han vila och sedan i veckan tänkte jag börja med sadel igen. Blir dock dressyrsadeln eftersom hoppsadeln blir för smal över manken. Över en månad utan sadel och träning. Nu vill jag igång igen! 

Kommentarer
Josäfin Andersson

SÅ SJUKT KALLT?!?! Hahah jävla kämpe som går tillbaka till ridhuset efter att han dragit hem!!

Svar: Hahahah ja ellerhur! Han fick det dubbelt så jobbigt då ;)
My Nordqvist

Tid: 11:44:31
Datum: 2016-01-13
Hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: