Dressyrtävling Sundsvalls Lantliga Ryttarförening 9 juli

Som jag berättade tidigare gick det inte helt som planerat. Ingenting har riktigt funkat de senaste dagarna i och med att jag varit sjuk och Cooper var orolig i munnen. Jag har inte kunnat rida igenom honom som jag önskat under den tiden jag orkade innan kroppen sa ifrån. I fredags red jag en kortis i paddocken bara för att checka av med andra tränset och då var han verkligen superfin och hoppet kom tillbaka. 
 
Därefter kom tävlingsdagen och på framridningen var han verkligen superfin. Fick fram traven jag ville ha och det mesta satt så bra som jag kunnat hoppats. Jag var första start och hade ingen tidsuppfattning så när jag trodde det var dax och gick mot banan var det 20 minuter kvar innan vår start och där gjorde jag nog största missen. Blev mycket skrittande och han blev slö.
 
Direkt när jag kom in på banan fick han galoppera runt för att jag ville få igång honom men jag lyckades inte helt. Ville trava några varv till men fick startsignal och då var det bara att börja. 
 
Under hela ritten kände jag att jag behövde kicka till honom ordentligt en gång för att han skulle komma igång (men med erfarenhet av tidigare ritter är inte det så populärt av domaren), istället satt jag och smågnuggade hela tiden för att han inte skulle bryta av. Följden av att han inte gick helt fram dit jag ville blev att han tappade en del av formen och mjukheten så där vart det inte heller som planerat. 
 
Men men, jag får vara nöjd ändå med tanke på omständigheterna. Jag måste träna på att tävla också för att lyckas och detta var bara vår andra start för i år plus vår andra start i LB:1. Jag måste lära mig hur vi ska lägga upp framridningen, inte börja för tidigt som det blev nu, och att han inte ska skritta för mycket innan start. Innan hopptävlingar vet jag hur jag ska göra men har inte samma erfarenhet av dressyren. Men snart är vi där med!
 
Nikon d3100 + AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3,5-5,6G ED VR

Kommentarer
Sara Ekman

Övning ger färdighet, nästa gång går det säkert bättre! :)

Svar: Ja precis :D
My Nordqvist

Tid: 22:06:12
Datum: 2016-07-10
Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Det är härligt tycker jag att du skriver om vad du behöver förbättra och inte ser det som något negativt. Tycker det är en väldigt bra egenskap att se varje sak i livet som en lärdom :).

Svar: Ja men precis ingen idé att gräva ner sig :)
My Nordqvist

Tid: 22:09:32
Datum: 2016-07-10
Hemsida: http://www.saramadeleine.se
Carolina Thoor

Tråkigt att det inte riktigt blev som du hoppades på. Men man lär sig av sina misstag och förhoppningsvis kommer det att gå ännu bättre till nästa tävling! :)

Sv; kul att du tyckte om inlägget! :D

Svar: Ja men precis :D
My Nordqvist

Tid: 23:00:10
Datum: 2016-07-10
Hemsida: http://knaset.blogg.se/
Johanna Utterberg

Synd att det inte gick riktigt som planerat, men på't igen bara :)

Svar: Ja men precis :D
My Nordqvist

Tid: 23:36:31
Datum: 2016-07-10
Hemsida: http://johannautterberg.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: