Pullar VS aachen

Just för tillfället rids Cooper på dessa två träns, främst pullartränset då jag gillar det mest. Aachentränset brukar han gå på innan dressyrtävlingar just för att vänja in sig, och vid andra tillfällen då jag varierar. Jag har inte egentligen reflekterat över hur han går på de olika tränsen utan mest tänkt att det är dagsformen som gör att han känts olika. 
 
..fram tills idag då jag började tänka att han kanske inte gillar aachentränset. På pullar tar han bra stöd på bettet och han känns bra i handen (för det mesta), men jag vet inte riktigt om han gör det på aachen. Carro sa att han var bra i helgen och hon red på pullar, han var dunderfin i tisdags på pullar, igår var han småstum på aachen och samma lika idag. När jag red idag började jag tänka på tidigare tillfällen och framförallt framridningar till dressyrtävlingar eftersom det är det jag lagt mest på minnet. Det jag kommit fram till är att han oftast blir småstum i munnen, mer framtung och att jag inte får den fina känslan i handen. Dumt av mig att det dröjt tills nu innan jag börjat fundera kring detta men har ridit på aachen sen jag köpte honom och därför inte tänkt något negativt om de. Har också fått för mig att man inte får tävla dressyr på pullar, plus att lackad nosgrimma med vitt foder är dödssnyggt i det sammanhanget så därför har jag nog sett mellan fingrarna på problemen.  
 
Jag hoppas faktiskt att det är något så enkelt att stumheten beror på tränset, därför ska jag lägga det på hyllan imorgon och rida på pullar. Är han "normal" då kör jag med det på lördagens tävling. Vi får se hur det går isåfall!

Kommentarer
Tove Arvidsson

Har veckans blogg på min blogg, vore kul om du ville delta :D

Tid: 00:13:50
Datum: 2016-07-09
Hemsida: http://nouw.se/arvidssontove

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: